Efter en underbar semester tog det emot att åka till flygplatsen! Jag & Julian skulle på olika plan (jag åker till CPH, vilket är flygplatsen närmast mig, och han till Arlanda). Det är lite trist att flyga själv men jag är van. Det som däremot aldrig har hänt mig innan är att jag går till check-in och personalen säger : Sorry, Your tickets have been canceled. Jag blev ju ganska upprörd och hon förklarade att det berodde på att jag inte hade åkt min sista sträcka (dvs Zurich – Marbella) och att hemresan då automatiskt avbokas. Fast uppenbarligen åkte jag ju det flyget eftersom jag just nu står på Marbellas flygplats!! Däremot kom jag lite försent till check-in i Zurich på ditresan – vilket INTE stod i min makt då planet från CPH var försent.
Det som sedan inträffade var att jag fick gå till Swiss information och stå i en 30 min lång kö för att tala med en riktigt otrevlig spansk kvinna. Först visste hon inte om hon kunde hjälpa mig eftersom jag inte hade varit med på det flyget. Höll på att tappa det totalt då. ”Jag VAR med på flyget och jag skulle vilja tala med din supervisor eftersom ni måste ha några passagerarlistor ni kan kontrollera det på”. No i cant see any passengerlists sade hon och lyfte telefonluren för att ringa. Varav de två första samtalen var för att få reda på numret till sin supervisor (vilket man tycker att hon åtminstone kunde ha). Hela tiden skrattade hon i telefonen som om det hela var roligt på något sätt. Efter ytterligare 30 min skrev hon ut nya biljetter åt mig och sade att eftersom min gamla bokning var borta måste jag betala 30 euro (igen) för mitt baggage. De borde istället ha uppgraderat mig eftersom det var de som hade gjort fel! Jag lade 30 euro på disken och började gå därifrån (då jag vid det här laget hade ganska bråttom) men hör att hon börjar kalla mig saker bakom min rygg (ett av dem var ”rubio” dvs blond). ”Excuse me” sade jag och vände mig om. ”Next time you say thank you”, sade hon syrlig, ”or you pay for new tickets”. Yeah thanks for fucking up!