14.o4.2o12

Har tagit ett välbehövligt bastubad med hårinpackning och smörjt in mig i detta underbara budybutter från The Body Shop. Jag tröttnar aldrig på deras produkter, alla doftar lika underbart! Nu tänker jag gå och lägga mig och vakna upp pigg och glad att åka till gymmet 😉 

3 kommentarer

3 kommentarer till 14.o4.2o12

  1. Rebecka skriver:

    Tack för det långa och uttömande svaret! Det lät bra att köra hårt med olika muskelgrupper på veckodagarna och vila på helgerna… Man har ju kanske inte lika stor motivation då 😀 Keep up the good work med bloggen!

  2. Rebecka skriver:

    Hej Joanna! 🙂
    Jag gillar att läsa din blogg, det är inspirerande att se hur du orkar fortsätta träna. Gillar tränings- och matinläggen mest! 🙂 Tänkte jag skulle ställa ett par frågor som jag funderat på. Vad är ditt mål med träningen? Hur orkar du hålla upp motivationen dag efter dag? Tycker du det är kul varje dag? Jag vill börja träna, springa lite för att få nån kondition och börja styrketräna. Så jag undrar vad du tycker är ett lämpligt mål? Jag är inte intresserad av tävlingar osv och det känns svårt att ställa upp mål med styrketräningen, när jag inte vet nåt om den egentligen…

  3. joannasundstrom skriver:

    Hej Rebecka!
    Jättekul att du gillar min blogg.
    Jag har i princip slutat med friidrotten nu eftersom jag tröttnade på det under gymnasietiden och kör ist styrketräning som jag tycker är kul. Så just nu är mitt mål med träningen att få en vältränad, muskulös kropp men fortfarande behålla de kvinnliga formerna 🙂 Nu inför sommaren har jag ”dietat” ganska mycket, jag kör på lite kolhydrater men mera fett och mycket protein för jag vill trimma upp magen och få synliga magrutor. Men efter sommaren kommer jag börja äta mer ”normalt” igen men ändå fortsätta styrketräningen som vanligt, för eftersom jag nu knappt får i mig kolhydrater och fettprocenten minskar, minskar ju åxå mina former och jag går ner i vikt, och det är egentligen ingenting jag trivs med.
    Angående motivationen så måste man bara tänka framåt, tänk att varje gång du går till gymmet så kommer du ett steg närmare ditt mål. Jag vet att det kan vara fruktansvärt jobbigt att hoppa i träningskläderna och ta sig till gymmet ibland men tänk på resultaten och när du väl kommit ut i joggingspåret eller gymmet känns det redan mycket bättre 🙂 Sedan tittar jag på motivationsbilder och lyssnar på bra musik innan gymmet. Men klart man har dagar som man inte alls känner någon träningslust och då är det ju ingen idé att träna.
    Sen är det svårt att säga vad som är ett lämpligt mål för någon annan men om man inte är van så börja sakta och se vad som passar en själv. Inom styrketräningen kör jag åxå så att jag kör en eller två mukelgrupper åt gången och nästa dag någon annan, för att alla muskler skall hinna återhämta sig. och sedan ofta helgen vila 🙂 Om du känner dig osäker på hur du skall lyfta på gymmet så rekommendear jag ett par pass med en PT 🙂
    Det blev ett långt svar det här, men hoppas det var till någon hjälp 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

wordpress hemsida wordpress hemsida