Produkter som floppar

Prevage lanserades år 2005 av Elisabeth Arden och Allergan. Det blev mer en flopp. Produkterna som var ytterst få, dag-, natt-, ögoncreme och ett serum övertygade inte i längden. Dom hade en disk på Åhléns men försvann efter en tid.

Cremerna innehöll ljusa pigment som skulle kamouflera rynkor och ge en känsla av att dom bara försvann. Sådant märker konsumenterna och köper inte igen. För klinikerna hittades det på ett nytt skydd mot alla påfrestningar i miljön EPF, Enviromental Protection Factor. Här erbjuds anti-ageing cremer med EPF 95, som ska likna SPF alltså solskyddsfaktorn, ett skämt.

Annons som ska övertyga?

Annons som ska övertyga?

Bilder före- och efter användning av Prevage dagcreme. Knappast troligt...

Bilder före- och efter användning av Prevage dagcreme. Knappast troligt…

 

0 kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.