Vad passar dig?

Det blev lite rygg imorse vid 7tiden. Är på väg till Hällevik nu. Sitter och skriver handlarlista, träningschema, recept tips samt kostschema. Jag är framme vid 3tiden och sen är det full rulle i 5dagar. Det finns så otroligt många sätt att ta hjälp av en Personlig Tränare på. Det gäller bara att hitta den form som passar dig bäst. 

I HEMMET

Boka en Personlig Tränare/Kostrådgivare som lägger allt fokus på dig och finns där för dig till 110%. En PT på fulltid hjälper dig att hålla rutinerna och ser till så att allt går rätt till när det kommer till kost och träning i din vardag. Exempel på hur jag gör när jag bor hos en Klient/arbetar fulltid med en klient:

– 2 träningspass om dagen med nya upplägg. Här är jag med och lägger upp passen, pushar, stöttar, håller koll på tekniken och får ut det där lilla sista av träningspassen som kan vara svårt att ta ut när man tränar själv. Jag anpassar mig efter din nivå och ser när du behöver en extra push. 

Promenad/löp-sällskap. Ibland kan det vara svårt att övervinna latheten och ha disciplinen att komma ut på morgonpromenaden eller eftermiddagslöpet. Jag är med som sällskap och ser till så att du håller rutinen och inte ”missar” passet;)

– Jag följer med och handlar och hjälper dig att förstå vad du ska titta efter/tänka på när du handlar. Vi skräddarsyr såklart handlarlistan efter din smak och eftersom jag är med så kan vi snabbt byta ut en sak emot något annat om det inte faller dig i smaken. 

Skräddarsytt kostschema. Vi går igenom hur din kost ser ut idag och tillsammans lägger vi om din kost för att på bästa sätt uppnå dina mål varesig det kommer till viktnedgång/uppgång, hälsa, sjukdom, etc. 

Recept. Jag hjälper dig att tillaga/skapa flertal recept (frukost,mellanmål,lunch/middag,snacks) efter din smak som du sedan kan använda dig utav på egen hand. Det ska inte bara vara nyttigt utan gott. Vem säger att man inte kan baka och exprimentera med nyttig mat? Det kan ibland vara svårt att vara uppfinningsrik när man inte har kunskapen. När man får några recept och hjälpen att tillaga så brukar oftast tänket öppnas upp och man vågar exprimentera mer på egen hand. 

Tester. Jag erbjuder även tester såsom kalipermätning, laktat, metabolic balance, uthållighetstest,rörlighetstest osv. På plats finns möjligheten att se förbättringar 

ONLINE

Online passar den som kanske bara vill ha ett tränings/kostschema och sedan sköta sin träning själv. När jag tar emot klienter online så bifogar jag alltid ett formulär innehållande livsprofilfrågor, hälsodeklaration,träningsprofil och kostprofil. Detta gör jag för att på bästa sätt få en bild utav klientens nuvarande situation. Hur den äter, hur den tränar samt vad klienten har för erfarenhet. Formuläret ger mig även en god uppfattning av hur klienten är som person,vart han/hon vill komma med sin träning, vad han/hon har för tidigare erfarenheter, hur deras kost ser ut idag osv. Allt denna information är viktig för att jag på bästa sätt ska kunna anpassa ett tränings/kostschema efter klientens rutiner. 
 
Utöver detta formulär så ber jag klienten att göra en kostregistrering utav hur de äter under 3 dagar. 
Exempelvis:
08,00 frukost 1dl havregryn,1apelsin,2,5dl mellanmjölk
 
Detta kommer också hjälpa mig att få en uppfattning utav klientens nuvarande situation samt ditt nuvarande intag.

Varje träningsschema görs för 6v och sedan kan vi diskutera eventuella förändringar. Det är viktigt att periodisera träningen så att kroppen aldrig blir anpassad efter träningen för att uppnå bästa resultat.

PER TIMME

Detta är sättet som de flesta arbetar på. Här bokar du en PT session, där jag är med dig under träningspasset. Jag lägger upp passet efter dina önskemål och håller koll på teknik samt får dig att gå utanför dina ramar. En PT är både bra att ha som nybörjare och avancerad. Som nybörjare kan det vara skönt och tryggt att ha någon kunnig som håller koll på tekniken samt har ett pass färdigt och som avancerad kan det vara nyttigt att komma ur sin trygghetszon och få det där extra pushet som ibland saknas när man tränar själv. Det kan också vara så att man bara har slut på ideer och inspiration och vill variera sin träning med hjälp av någon annans ideer. 

 

 

0 kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.