Berlin är en stad med innovationer inom design, teknik, inredning och mat & dryck. Detta vill Visit Berlin visa upp för så många som möjligt och kommer åka runt med en Pop-up butik.
Pop into Berlin kommer resa runt i fem europeiska huvudstäder och visa upp ett antal företag som verkar inom inom design, teknik, inredning och mat & dryck. Några startups kommer också följa med vilket kan vara väldigt intressant.
– Vi brukar säga att Berlin är i ständig kurs framåt, och när vi på det här sättet sänder ut vår stad på turné för att visa upp vår unika livsstil och atmosfär står det klart att den beskrivningen inte passar någon annan europeisk stad bättre, säger Burkhard Kieker, CEO på visitBerlin.
Berlin är tydligen känt för sin roll som Europas start-up-huvudstad, inte minst när det gäller innovativ teknik, och i ”Pop into Berlin” kan man bland annat uppleva 3D-teknik från 3YourMind och Augmented Reality från Kreuzberg-baserade vfxBox. Design- och livsstilsintresserade kan njuta av nyheter som det senaste eyewear- modet från ic! Berlin, designcyklar från Standert och ekologisk kosmetik från UND GRETEL – ett nyanserat varumärke som startade i februari 2015.
– UND GRETEL är skapat och grundat i Berlins hjärta MiGe, och vi brinner för naturlig kosmetik som kan erbjuda en högkvalitativ och lyxig upplevelse – helt utan kemikalier och tillsatser. Vi är väldigt glada över att vara en del av ”Pop into Berlin” och att få visa Europa det finaste både naturen och Berlin har att erbjuda, säger Christina Roth, make up-artist och Managing Director på UND GRETEL.
Sugna stockholmare kan även passa på att tillfredsställa sina smaksinnen med en gastronomisk Berlin-mix av till exempel kaffe från Tres Cabezas – hantverksmässigt rostat i Friedrichshain – och street food från Retos Candyfarm, känt från Kreuzbergs trendiga Markthalle Neun.
För de som vill ha mer av Berlin erbjuder airberlin resor för två till priset av en, varje dag mellan kl 15-16.
”Pop into Berlin” är öppet 21-27 september på Mäster Samuelsgatan 2.