Boosta din träning

Ut med rosévinet, in med proteinshaken! Iallafall för mig, som hade min sista semesterdag igår!

”Du som tränar så mycket, äter du några kosttillskott?” Den frågan brukar jag få och jag blir lika glad varje gång jag får den för jag tycker om när du undrar och frågar och vill lära dig. Svaret på den frågan – Ja! Det gör jag och är rätt noga med det. Men! Jag låter aldrig kosttillskotten ersätta den allsidiga kosten. Kostillskotten har jag och vill att du också ska ha som komplement till din vardagliga kost.

Jag har testat en hel del genom åren, det är en djungel för mig med som tom arbetar med träning men har nu fastnat för en site som jag faktiskt hittade random på Intagram. Fastnade nog för namnet. 🙂 www.betteryou.se Här har jag hittat och nu beställt mina kosttillskott så jag satte ihop mina favoriter vad jag använder och vad jag har beställt som kanske kan ge dig lite tips. För för mig funkar kosttillskott lika mycket psykiskt som fysiskt för skärper man sig med kosten också och drar i sig en proteinshake tex, vill man liksom inte slarva och kasta bort det med dålig mat och alkohol. I korthet kör både jag och Christer strikt i vardagarna nu men har en ”cheatday”  fredagar, ok, lördagen med. 🙂 Där vi äter vad vi vill. För oss funkar det för helgen känner vi att vi iallafall vill unna oss gott. Det blir oftast ett pass lördagen eller söndagen också. Min vilodag brukar bli på fredagar.

Här kommer mitt krut till träningen som ska hjälpa mig i höst! Varje produkt är länkad om du vill läsa mer om det.

Skärmavbild 2015-08-10 kl. 20.32.08

Proteinpulver WHEY PROTEIN tar jag direkt efter träning – oavsett träningsform. Innan jag hoppar i duschen. Har alltid en laddad dos som väntar i min shaker som jag fyller på med vatten när jag är klar. För att bygga upp musklerna och stödja muskelåterhämtningen. Detta försöker jag få i mig så snabbt jag kan, speciellt om jag är på gymmet i stan för då tar det ett tag för mig att komma hem och det är tok för länge att vänta utan att ge kroppen något. Då kan jag ta mig hemåt i lugn och ro och fixa middagen utan att stressa.

BCAA Pulver – Aminosyror. Det tar jag strax innan träning. Som jag nog tar mer i perioder, när jag har ökat träningsfokus och vill fokusera på muskelbyggnad. Som nu efter semester för en hårdkick. Blandar i vattenflaskan strax innan jag ska köra igång.

PWO – Naturlig PWO som blir ny produkt för mig som jag fastnade för hos Better You och tänker testa. För  ökad prestationsförmoga som jag nog tänker ta på jobbet innan jag drar till träningen. Smaken lemonad, slurp! Måste prova!

OMEGA 3 Är det något du ska äta och välja av ovan så slår jag ett slag om OMEGA 3. Det har jag alltid tagit tillsammans med vitaminer. Även om jag äter en hel del fisk men kött blir dock mer ofta så tar jag OMEGA 3 för säkerhetställa att jag får i mig tillräckligt fiskfettsyror. Läs mer på länk vikten av OMEGA 3.

Smoothie Protein – den här kommer nog bli min favorit! Inte heller provat och hittade först nu hos Better You. Jag som är helt hooked på smoothies och gör med fördel smoothies hemma till mellanmål, frukost, så enkelt smidigt och går så snabbt och bara slänga ner vad man känner för. Men! Nu du! Denna är laktos och glutenfri! Snyggt! Neutral smak så den inte tar över det andra man blandar i! Tror denna kommer bli perfekt!

Och självklart måste jag ha en rosa shaker! Blir mycket godare då! 🙂

Låter er veta när produkterna kommer men kika in på sidan redan nu du med och gör som jag – följ Better You på Instagram för mer inspiration! @betteryousverige

Ta hand om dig!

Kram

Tess:)

Bild Los Angeles Maj 2015 efter löprundan i Run Canyon Park. THAT feeling! 🙂

1 kommentar

1 kommentar till Boosta din träning

  1. Raggeonline skriver:

    Tack för all info…..länge sedan jag åt kosttillskott.
    Ska läsa på… 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.